Zit je vast aan een aanstelling(sformulier)?

Ik werk bij organisatie X en ik zou een andere functie uit gaan oefenen, hiervoor moest ik een aanstellingsformulier tekenen (mijn andere contract was verlopen). Nu krijg ik een aantrekkelijker aanbod van organisatie Y. Kan ik nog onder de aanstelling uit? of zitten hier bepaalde regels en richtlijnen aan vast?

Ik heb nog geen arbeidsovereenkomst getekend.

Ik hoor graag van u.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Bij een nieuw contract is vaak sprake van een proeftijd, maar dat moet je even uitzoeken (staat gewoon in je contract). Als dat zo is, dan kun je per direct opzeggen. Is dat niet zo, dan heb je gewoon een opzegtermijn en moet je je daar aan houden. Waarschijnlijk is dat maar een maand.
Ik noem het in het bovenstaande contract, maar dat is hetzelfde als het tekenen van het aanstellingsformulier. Je bent hier namelijk akkoord gegaan met de aanstelling.