Ik heb WW per 1-2-2014. Daarnaast had ik een nul urencontract. Hoeveel uur mag ik nu wettelijk bijverdienen?

En als je voor de WW uitkering vrijgesteld bent van werk, houden ze daar wettelijk nog rekening mee?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik had dit nul urencontract al voordat ik werkloos werd. Ik werk al 32 jaar met een nul uren contract en er is een gemiddelde dat je bij mag verdienen tijdens je werkloosheidsperiode. Maar hoe wordt dat wettelijk berekend? Dus echt volgens de wet?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (3)

Je mag zoveel bijverdienen als je wilt, als je maar opgeeft hoeveel je gewerkt hebt per periode. (Moet tegenwoordig via mijnwerk.nl volgens mij) Dat geld wordt afgetrokken van je WW uitkering. Het is dus niet zo dat je dat geld wat je verdient via je 0-urencontract extra hebt.
Je moet alles opgeven ook als je wettelijk vrijgesteld bent.
anneliez
9 jaar geleden
Alle inkomen moet je opgeven, als je iets op marktplaats verkoopt dan moet je dat zelfs nog opgeven.
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
Poppe Als ik iets verkoop van prive hoef ik dat niet op te geven wel als handel.
PoppeSchuitema
9 jaar geleden
Het UWV wil een opgave van alle inkomsten die jij hebt. Stel jij hebt ooit een kinderwagen gekocht en die verkoop je nu want gezin compleet. Ondanks dat het geld is dat jij ooit hebt uitgegeven wil het UWV wel dat jij dit opgeeft als inkomsten. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat als jij het niet opgeeft zij kunnen aantonen dat jij dat geld hebt ontvangen, tenzij ze een lokpersoon ingezet hebben om zodoende te controleren of jij wel alles opgegeven hebt.
ronron1212
9 jaar geleden
Inkomsten uit werk of dienstbetrekking
Niet het geld wat je verdient wordt van je uitkering afgehouden, maar het aantal uren waar je een uitkering over krijgt.

Stel je hebt een uitkering gebaseerd op 20 uur per week, je werkt tijdens je ww 8 uur per week. Dan wordt je uitkering van die week 20-8=12 uur

Werken wordt dus beloond, omdat dit vaak meer oplevert dan je ww uitkering (is vaak 70% van laatstverdiend loon)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
PoppeSchuitema
9 jaar geleden
Het ligt er aan wat jij in je gewerkte uren verdient, als dit meer is als 125% van je uitkering wordt het geld wat je verdient in mindering gebracht op je uitkering. mijn vrouw zit in het onderwijs en derhalve tellen haar dienstjaren gewoon door, dus zij verdient nu meer per uur dan zij aan uitkering uurloon heeft. Door deze regel mag ze nu voor € 5,- bruto per uur aan het werk want het aantal uur dat ze werkt is minder dan dat ze aan uitkering heeft en wordt het geld wat ze verdient in mindering gebracht en nu houd ze dus die € 5 bruto over van haar gewerkte uurloon