Bij welke banen/beroepen moet je veel op reis?

Ik wil het liefst een baan waarbij ik veel op reis kan, maar ik weet niet zo goed wat voor banen dit zouden kunnen zijn. Ik ben op weg mijn gymnasiumdiploma te halen. Als je een baan/beroep noemt please ook de daarvoor benodigde studie erbij? Dankjewel!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.7K
Cryofiel
10 jaar geleden
Piloot, steward(ess).
Kapitein, matroos, purser.
Machinist (zeker op internationale goederentreinen).
Evenementen-opzetters.
Minister.
Thecis
10 jaar geleden
Voor pharmacy:
CRS (clinical research associate)
hoger management bij een internationale organisatie (ook andere bracnhes).
Technical engineer voor analyse apparaten. IT:
SAP consultant, zorg dat je voor de "zeldzamere" modules gaat. Organische chemie --> petrochemische wereld in stappen Bouwkunde Eigenlijk kan je met bijna elke studie wel een richting pakken waarmee je internationaal bezig bent en veel moet reizen. Combinaties van studies zijn dan aan te raden. Je wil je namelijk wel onderscheiden van anderen...
ronron1212
10 jaar geleden
Cryofiel mchinisten van treien gaan tot de grens van het land en dan stapt er een andere machinist in.
Cryofiel
10 jaar geleden
Dat ligt aan de machinist. Sommige mogen alleen in hun eigen land rijden, sommige mogen de grens over. Hier in Nederland rijden behoorlijk wat Duitse machinisten. Die hebben hun bevoegdheid (en dus ook wegbekendheid) om hier te mogen rijden.

Antwoorden (1)

Ik noem enkele suggesties. Anderen kunnen vast aanvullen:

-De eerste ligt erg voor de hand, nl. dat je werkzaam bent in de reiswereld (steward(ess), piloot, reisorganisator, gids, enz.).

-Vertegenwoordiger in internationale diensten en producten. Denk bijv. aan accountmanagers bij internationale zakenbanken, Philips, Shell, een internationaal kledingmerk, consultancybureaus, enz. Hierbij past een studie zoals Economie op WO of HBO-niveau.

-Als je hierna een studie aan de universiteit zou willen doen, zou je bijv. kunnen kiezen voor Antropologie (veldonderzoek in allerlei landen), Geologie (idem veldwerk in veel landen), Internationale betrekkingen (werkzaam voor o.a. ambassades, etc.), Verpleegkunde of Geneeskunde.