klopt het dat kleine mensen minder succesvol zijn?

Kijkend naar beroepen als directeur, manager advocaat etc.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Nee, dat klopt niet.
Eerder het tegendeel.
Kijk maar naar Al Pacino, Danny de Vito .......en Prince, die schijnt ook maar 1.58 m te zijn.
Een verklaring is het Napoleon Complex. Mannen die klein zijn voelen zich vaak niet serieus genomen en doen daarom extra hun best om succesvol te zijn.
http://www.alletop10lijstjes.nl/10-kleine-beroemdheden-mannem/

Bij vrouwen heet dat: Het Tinkelbel-syndroom
http://www.hln.be/hln/nl/37/Psycho/article/detail/1134984/2010/07/19/Het-Tinkelbel-syndroom-hoe-kleine-vrouwen-groot-s-worden.dhtml
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tuurlijk geld dat voor veel kleine mensen, maar voor elk succesvol klein mens zijn misschien wel 10 succesvolle lange mensen.
Als je kijkt naar de statistieken en onderzoeken heeft bamibal gelijk
Ivana
10 jaar geleden
Putin probeert zijn gebrek aan lengte met zijn dictatorschap te verbloemen.
Uit onderzoek is gebleken dat lange mensen wel degelijk succesvoller zijn. Het gaat hierbij dus puur om de statistiek, ongeacht de achterliggende oorzaken.

Natuurlijk zijn er genoeg uitzonderingen te noemen, maar uitzonderingen zijn geen statistiek.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klinkt dom, als je lang bent word je meer gewaardeert en als je klein bent (wat ik ben) heb je het gevoel dat je beter je best moet doen.
Ivana
10 jaar geleden
Het is ook zo dat mooie mensen meer kans hebben om succesvol te zijn. Ook dat is statistisch bewezen.