Wat is de meeste effectieve omgang op korte termijn met een collega die over alles klaag?

10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Door aan te geven dat jij geen zin hebt om het geklaag aan te horen.
Dus vertel dat je wel wil praten alleen niet over negatieve dingen over het werk

Het beste antwoord

Als meerdere mensen zich hieraan ergeren en gewoon praten niet heeft geholpen, dan kan het helpen om met meerdere collega's af te spreken dat op een bepaalde dag iedereen zich net zo gaat gedragen.

Dit kan zeer confronterend zijn, laat het dus niet escaleren.

Vergeet vooral niet aan het einde van de dag afspraken te maken om de situatie te verbeteren. Bedenk wel iemand hoeft dat klagen niet eens bewust te doen en dan kan de afspraak dat als het gebeurt dat iemand deze persoon er met respect op wijst al een hele verbetering zijn
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vraag of hij een constructieve oplossing heeft voor de problemen die hij te berde brengt. Heeft hij die niet, dan zeg je hem dat klagen alleen zinvol is als het een ommekeer oplevert. Zo niet, zeg hem dan zijn mond te houden, omdat van zinloos zeuren nog nooit iemand wijs geworden is.