Ja, dat kan.

Op deze site http://www.nationaleberoepengids.nl/Gamedesigner is over het beroep van Gamedesigner (onder meer) het volgende te lezen:

"Beroepsprofiel gamedesigner

(...)

Hij werkt samen met ontwikkelaars, technici, mensen met een grafische achtergrond en geluidsdeskundigen. Zij ontwikkelen games voor de pc, (draagbare) spelcomputers of telefoons. De Gamedesigner is verantwoordelijk voor het bedenken van de inhoud van het spel en de spelregels. Hierbij horen ook de speelwijze, verhaallijn, personages en setting. Een Gamedesigner is zowel creatief (verhaal, personages) als technisch bezig (computeranimatie, programmeren).

Samen met zijn team ontwikkelt de Gamedesigner een spel dat speelbaar is, voldoende uitdaging biedt en bij voorkeur aansluit op de vraag op de markt.
(...)
Gamedesigners moeten alleen niet enkel inspelen op vraag en modeverschijnselen, maar ook innovatief zijn en in de continu veranderende gamewereld verrassende games neerzetten, met originele gameplay of fantastische graphics.

Opleidingen tot gamedesigner

(...)

Beeld, geluid en de interactie daartussen staan centraal. Daarnaast verdiep je je kennis op het gebied van verschillende animatieprogramma's, het belang van spelelementen, animatie, werken in 3D, flash en dergelijke.

(...)

Competenties gamedesigner

» Klantgerichtheid
» Resultaatgerichtheid
» Innovatief
» Omgaan met details
» Leervermogen
» Creativiteit
» Inzicht in omgeving
» Initiatief ontplooien
» Conceptueel denken
» Durf

Persoonstypen gamedesigner

Als Gamedesigner moet je steeds weer met nieuwe ideeën komen voor spellen, verhaallijnen en speelwijzen. Je moet dus voldoende fantasie hebben. Echter met alleen fantasie komt de Gamedesigner er niet. Hij moet kunnen werken onder druk en productieve dagen kunnen maken (Levensgenieter).

Gamedesigners maken meestal iets waar ze zelf ook achter staan, het is hun eigen fantasie, maar uiteindelijk moet het ook voldoen aan de eisen van de opdrachtgever of de vraag van gamers. De game moet praktisch zijn, technisch goed werken en jij moet de wensen en ideeën van de (eventuele) opdrachtgever er in kunnen verwerken (Succesvolle werker)."

Gamedesigners moeten dus met name hun fantasie goed kunnen gebruiken om (de praktische kant van) mooie, vernieuwende spellen te kunnen ontwikkelen.
Antoni