Kan een bedrijf jou aannemen ook al heb je geen diploma voor je functie binnen het bedrijf?

Kan een bedrijf jou aannemen ook al heb je geen diploma voor je functie binnen het bedrijf? Dus als je solliciteer op een functie binnen het bedrijf waar eigenlijk een diploma voor nodig is. Ik bedoel niet dat ze dit willen ja of nee maar ik bedoel of het mag i.v.m belastingen ect.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedoel je zoiets als buschauffeur zonder rijbewijs ?

Antwoorden (1)

Ja, dit kan en mag zeker!

Als het bedrijf de indruk heeft dat jij de functie naar behoren en naar tevredenheid van alle betrokkenen kan uitvoeren, ondanks het feit dat je niet het (juiste) diploma hebt voor de functie, dan kan het bedrijf jou aannemen. Het is mogelijk dat jij (voldoende) werkervaring hebt waardoor je (toch) geschikt bent voor de functie.

Voor sommige beroepen bestaan er (natuurlijk) echter wettelijke eisen, zoals bijvoorbeeld advocaat of arts. Niet iedereen mag zich "zo maar" advocaat of arts noemen. Gaat het echter om een (wat) eenvoudigere functie, dan kan een bedrijf je aannemen zonder diploma.
Antoni
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mogelijk dat ze wel van je verlangen dat je aanvullende papieren haalt, vaak met een studieregeling waardoor ze de opleiding voor je betalen (onder voorwaarden). Bijvoorbeeld certificaat voor heftruckchauffeur of grootrijbewijs voor buschauffeur of accountant.
ronron1212
10 jaar geleden
accountant? wel een zeer extreem voorbeeld dat zal namelijk niet snel gebeuren als je niet in de accountants wereld werkt en certificaat bestaat daar niet voor.
Computoon
10 jaar geleden
Accountant (zowel de AA als de RA) is een wettelijk beschermde titel die je pas krijgt na het succesvol afleggen van verschillende examens. Maar niet iedereen die op een accountantskantoor werkt, is natuurlijk accountant. Er lopen ook assistenten rond en financieel-administratieve medewerkers.