Hoeveel mariniers sterven er per jaar?

Ik wil graag bij het korps mariniers maar ik wil niet bijvoorbeeld een bootje in en dan word afgeschoten door een mitrailleur als een mikpuntje.

Toegevoegd na 2 uur:
worden*

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beroeps risico heet dat
ronron1212
10 jaar geleden
Die kans loop je altijd als je op missie wordt gestuurd< dat heet het beroeps risico. het risico is op dit moment erg klein.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn onveiliger beroepen,bijvoorbeeld wegwerker (daarvan komen er in Nederland jaarlijks ongeveer 20 om tijdens het werk).
Maar het blijft natuurlijk een risicovol beroep.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je moet nog maar afwachten of je erbij komt want dit is echt niet zo makkelijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt, zeer zware opleiding

Antwoorden (2)

De afgelopen jaren zijn er helemaal geen mariniers gestorven tijdens missies. Maar het is niet te zeggen welke missies er in de toekomst zullen volgen, en dat heeft er een hele grote invloed op.

Maar over het algemeen kunnen we dus zeggen dat de kans om te sterven tijdens het uitvoeren van je beroep als marinier niet zo heel groot is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Marinier ben je voor het leven, dus er zullen best wel mariniers sterven. Maar de meest mariniers sterven in hun slaap. De kans dat je in actieve dienst in een bootje sterft is zeer klein. Je wordt juist getraind om levend van een missie terug te komen.