Werkgever weigerd sinds kort te betalen en mij te voorzien van loonstroken, hoe kom ik nu aan die gegevens?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

neem contact op met het uwv die kunnen je vertellen wat je moet doen
of neem contact op met je vakbond als je daar lid van bent
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Hij is wettelijk verplicht om die jou te bezorgen. Het beste kan je dit via een vakbond regelen. Zij kunnen je ook helpen indien hij niet meer betaald. Zij kunnen overgaan tot gerechterlijke acties indien nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zelf altijd in situaties met onenigheden met werkgevers, de vakbond het laten uitzoeken. Die hebben een juridische afdeling. Het is altijd aan te raden lid van een vakbond te zijn. Werkgevers zijn ook lid van allerlei organisaties die hun positie sterker maken.

Dus word lid, en leg je probleem aan de vakbond voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan advies inwinnen via de Arbeidsrechtsite van de Rechtswinkel. Zij zullen je beter kunnen helpen dan wij hier op GV.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je een rechtsbijstandverzekering: meteen bellen! Zo heb ik ook wel eens terug moeten vechten tegen een werkgever die weigerde mijn loon te betalen.

Kun je verder misschien wat uitwijden over de situatie?

Heb je een contract?
Voor bepaalde (wanneer loopt het af?) of onbepaalde tijd?
0-uren, een min-max aantal uren, of een vast aantal uren?
Heb je wel gewerkt voor het geld dat je werkgever niet uitbetaalt, of zegt je werkgever dat hij geen werk (meer) voor je heeft?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het maakt niet uit wat voor soort contract je hebt, de werkgever is verplicht om je loonstrookjes te overleggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zeg ook niet dat dat niet zo is. Het doel van mijn vervolgvragen is tweeledig: - Ik vraag me af of de werkgever het standpunt heeft dat de arbeidsovereenkomst is geëindigd. Als dat zo is, zijn zowel betalingen als loonstroken (vanuit het optiek van de werkgever) niet meer nodig. Natuurlijk kan het dan nog steeds dat de werkgever ten onrechte beweert dat de overeenkomst is geëindigd. - Vooral vanwege het deel dat de werkgever weigert te betalen stel ik de rest van de vragen. Misschien beweert de werkgever dat hij niet hoeft te betalen omdat er geen werk voor de vraagsteller zou zijn. Overigens leidt zelfs een 0-urencontract na verloop van tijd vaak tot een betalingsverplichting, ook als de werknemer niet (meer) wordt opgeroepen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap het, goede toevoeging omdat je ook vanuit het oogpunt van de werkgever kijkt! +1
U kunt eens contact opnemen met een advocaat. De meeste advocaten hanteren het principe dat het eerste consult gratis is. Hangt van de situatie af, maar desnoods kan door middel van een geding, zeer snel de zaak voor de rechter gebracht worden. Het uitbetaald krijgen van salaris is een eerste levensbehoefte. Vandaar dat met spoed dit soort zaken ter beoordeling van een rechter kunnen worden gebracht.

Anders is vakbond, rechtsbijstandsverzekering, rechtswinkel een goed alternatief.

Hangt dus allemaal sterk af van de reden, waarom de werkgever niet meer tot uitbetaling overgaat. Dit kunt u het beste laten beoordelen door een specialist.

Toegevoegd na 29 seconden:
geding= kort geding
AlphaLimaSierra