Werkgever trekt aangeboden contract in, wat nu?

Mijn werkgever (groot ziekenhuis) heeft mij in september een contract aangeboden voor anderhalf jaar, maar kwam er eind december achter dat ik na 3 tijdelijke contracten en vast contract zou moeten krijgen en dat doen ze niet meer. Dit vanwege slechte financiële situatie ziekenhuis?! Ik kon wel over 3 maanden op mijn toegezegde baan solliciteren, hoe zuur. Er was ook al aankondiging gedaan via nieuwsbrief van mijn komst en tm maart ook ingeroosterd. Maak ik een kans mijn toegezegde baan bij de rechter te claimen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben ook benieuwd buiten het antwoord van crea of je al in de nieuwe periode gewerkt hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik werkte met een 0 uren contract en heb de laatste 3 maanden zo'n 30 uur per week gewerkt. In september is contract aangeboden en eind december dus ingetrokken. Dit contract liep 1 januari af. Ik heb mij wel netjes gemeld op de 1e ingeroosterde werkdag.

Antwoorden (1)

Ja hoor je maakt een grote kans dat dit rechtgezet moet worden. Je werkgever heeft je een aanbod gedaan en door het in de nieuwsbrief te vermelden dit definitief gemaakt. Je hebt hiermee dus een toezegging gekregen dat jouw contract verlengd wordt. Neem een advocaat die verstand heeft van arbeidsrecht in de arm.
Veel succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hai Crea, bedankt voor je snelle reactie. Ik heb een rechtsbijstand ingeschakeld en werkgever heeft er ook een advocaat opgezet. Hij zegt dat ziekenhuis in financiële problemen zit en gaat kijken wat zij mij kunnen bieden, vergoeding of een andere creatieve oplossing. Mijn advocate denkt dat als we naar de rechter gaan het mogelijk is dat wegens de financiële situatie ik geen contract zal krijgen. Ik denk dat ze geïntimideerd is door grote advocaten kantoor. Maar dat is mijn gevoel. Mijn insteek is dat ik mijn contract wil. Ik ben 54 jaar en nu nog een andere baan krijgen is erg moeilijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als er echt financiële teruggang is, dan maak je weinig kans helaas, vraag wel nog even aan je werkgever of die vacature weer vrij komt, het liefst met getuigen daarbij, als hij/zij daar ja op antwoord, dan heb je een sterk punt. Zet hem op!.
Succes.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Er werd een contract aangeboden. Er was (is) dus geld. Ook is aangegeven dat er over 3 maanden weer gesolliciteerd kan worden. Dan kun je toch geen "financiële situatie" meer claimen ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tussen september en december kan er veel veranderd zijn, bovendien is een vast contract voor de werkgever een groter risico dan een tijdelijk, misschien 0 uren contract.
teusvh
10 jaar geleden
Juridisch: een contract komt tot stand door aanbod en aanvaarding. Als de aanstelling is aangeboden, maar je hebt dat aanbod nog niet aanvaard (en dat aan de aanbieder kenbaar gemaakt) kan hij zijn aanbod weer intrekken. Dat is de basisregel. In de rechtspraak is daar wel aan toegevoegd dat dat intrekken niet uitsluitend willekeur mag zijn. Er moet een redelijke reden voor zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Aangezien Goldie Knots hier eerder aangegeven heeft, dat ze zeer blij was met de verlenging, neem ik aan dat ze niet gezegd heeft: "daar zal ik over denken", maar direct iets van: "daar ben ik erg blij mee", of: "Oke fijn" heeft gezegd. Als dat niet het geval is, dan heb je zeker gelijk. Ik ga er, zeker na haar reactie vanuit, dat ze dit aanbod geaccepteerd heeft, anders had ze deze vraag zeer waarschijnlijk niet gesteld.
Wel bedankt voor je waardevolle reactie. Als je advocaat er weinig kans op succes inziet, wil ik je wel adviseren een andere advocaat in de arm te nemen. Eentje die er wel heil inziet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beste allemaal, Ik was ontzettend blij met mijn toegezegde baan, en heb het op de dag dat officieel werd medegedeeld dat ik kon blijven (moest nl eerst nog langs de vacature commissie, ook goed gekeurd) dit samen met mijn collega's doormiddel van gebak ed gevierd.
Ben heel benieuwd met welk voorstel ze gaan komen. Maar alsnog wil ik gewoon mijn beloofde baan.