Wat nut kan ik hebben met een computerbril, uit hoofde van mijn beroep doe ik veel computerwerk (min 38 u/week) in een call-center omgeving !

Zou ik herbij baat kunnen hebben, werl veel op tussenafstanden, zou variluxglaezn mij een uitkomst kunnen bieden ? Wie heeft hier ervaring mee ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb een computerbril.....
geheel betaald door mijn baas en zo hoort het ook....
en die ligt altijd in de la. {de bril, waar de baas is weet ik niet, want ik werk niet meer}

De bril heeft een leesgedeelte, een computergedeelte en een verrekijkgedeelte.
Voor mijn gevoel moest ik altijd heel raar draaien met mijn hoofd om het computergedeelte voor de computer te focussen.

Als je er geen verrekijkgedeelte op hebt, omdat je de bril toch altijd bij je pc laat liggen, dan is het computergedeelte dus groter, en het probleem met focussen ook minder.

Laat je goed voorlichten,
ga eerst op spreekuur bij je bedrijfsarts, de arbo-arts,
als die hem voorschrijft, een bijdrage van je werkgever.
Het arbobesluit beeldschermbrillen zegt dat medewerkers in de gelegenheid gesteld moeten worden om een arbeidsgezondheidskundig onderzoek te laten doen wat betreft de ogen. Als een beelschermbril nodig is, moet die worden verstrekt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een computerbril zorgt dat de afstand tot ongeveer 70 cm goed scherp is, waarbij een leesbril een iets kortere afstand overbrugt. Beide brillen hebben alleen nut als je problemen hebt met het dichtbij scherp stellen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je hebt ook brillen met een computergedeelte en een leesgedeelte. Of een computergedeelte en een gedeelte voor veraf. Dat werkt net zo als met varilux glazen.

De ervaring van mijn vrouw is alleen de prijs. Zij heeft uiteindelijk gekozen voor een goedkopere leesbril en kan die ook prima achter de PC gebruiken.

Toegevoegd na 3 minuten:
NB. Je kunt de bril mogelijk wel vergoed krijgen van je werkgever. Als je zo veel achter de PC zit is het te zien als werkaanpassing'.