Kan ik met mijn MMZni4 diploma de opleiding stewardess gaan doen?

Ik heb op dit moment mijn maatschappelijk medewerker zorg diploma behaald maar ga steeds meer twijfelen of dit echt bij mij past.
Ik zit eraan te denken om de opleiding stewardess te gaan doen, is dit mogelijk met mijn huidige diploma?

Groetjes,
Cheryl

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
je kunt het beste rechtstreeks solliciteren. Google de NL luchtvaartmaatschappijen en op hun sites vindt je allerlei info en tevens of ze vacatures hebben en aan welke eisen je moet voldoen. Bij de KLM was in mijn tijd een havo diploma verplicht en je moest 21 jaar zijn. Chartermaatschappijen hanteren andere voorwaarden. In deze tijd, zo tegen het zomerseizoen aan beginnen ze vaak met de zoektocht naar nieuw personeel. Wordt je aangenomen dan volgt een interne opleiding van enkele weken.
Opleidingen door andere instellingen hebben totaal geen toegevoegde waarde en kosten je alleen maar geld.
Dus ik zou zeggen: Ga ervoor, t is een hartstikke leuke baan en je ontmoet een verscheidenheid aan mensen en mocht later blijken dat je toch als maatschappelijk werker aan de bak wilt dan heb je iig veel mensenkennis opgedaan!
suc6!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
even een aanvulling op mn vorige berichtje.
lijkt een baan als passage-employee op spl je niet leuk? t is een mooie opstap naar e vliegdienst en hier zoeken ze echt altijd mensen.
klm heeft zn eigen check-in afdeling maar je hebt ook andere firma´s die de pax en bagage check-in afhandelen van andere luchtvaartmaatschappijen. je verzorgt de check-in van reizigers en hun bagage en alles wat daar bij komt. een leuke baan met veel afwisseling.
(avia partner) (global air)
www.schiphol.nl groetjes

Antwoorden (1)

Solliciteer gewoon bij een van de luchtvaartmaatschappijen, ze geven interne opleidingen tot stewardess. De opleidingen die je kunt volgen via de privescholen kosten handenvol geld en voegen niets toe. Daarom kun je beter direct solliciteren.
Met je MBO 4 diploma kun je daar terecht, je moet wel minimaal 21 jaar zijn. Verdere eisen die worden gesteld bij KLM vind je in de link, je kunt natuurlijk ook bij andere luchtvaartmaatschappijen zoeken wat de eisen zijn, als je hier niet aan voldoet, daar wil nog wel eens verschil inzitten.