Mag een werkgever alle vakantieuren verdisconteren in het uurloon?

Werknemers hebben vaak recht op het wettelijk minimum aantal vakantieuren (20) en in sommige gevallen ook nog bovenwettelijke vakantieuren. Mag een werkgever zowel de wettelijke als de bovenwettelijke vakantieuren verdisconteren in het uurloon of uitbetalen als een toeslag? Betreft geen zzp-er.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee, de werkgever moet de werknemer de gelegenheid geven om ten minste de wettelijke vakantierechten als vakantie op te nemen. Bovenwettelijke vakantie mag de werkgever zelf over beslissen, dus ook of deze uren in het salaris of als vrije tijd worden toegekend.
paulus811