krijg je vrije dag(en) van je baas bij een verhuizing, of gaat dit van je eigen vakantie dagen af? (grafische CAO)

krijg je vrije dag(en) van je baas bij een verhuizing, of gaat dit van je eigen vakantie dagen af?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.6K
ItisILeClerc
10 jaar geleden
kijk in de grafische CAO, zou ik zeggen maar ik zie niet in waarom je baas je daarvoor een extra vrije dag zou willen geven, tenzij je verhuist in opdracht van je baas

Antwoorden (2)

Kost je gewoon vrije dagen tenzij je moet verhuizen voor je werkgever
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
fisbel
10 jaar geleden
Nee hoor, veel te kort door de bocht. Lees de CAO's er maar op na:
http://www.fnvbondgenoten.nl/werk_en_inkomen/cao/#W
Jammer dat je niet precies de sector noemt waarbinnen je werkt.
Grafische sector is een wijd begrip.
Ik heb even de cao van Boekhandel & kantoorvakhandel 2012- 2014 bekeken. In artikel 11 Buitengewoon verlof lid g is te lezen:
in geval van verhuizing; de dag van verhuizing, doch maximaal 1 kalenderdag per jaar.
Voor de papierindustrie wordt ook 1 dag verlof gegeven bij verhuizing
N.B: als de verhuisdatum in een weekend valt of tijdens vrije dagen / vakantiedagen is er geen recht op een verlofdag.

Zo geldt in het onderwijs dat er maximaal twee keer per jaar gedurende 2 dagen verlof kan worden gegeven in geval van verhuizing. Zie CAO AOB.

In de bron is een link te vinden van FNV Bondgenoten met alle Cao's in Nederland. Als je de jouwe aanklikt, moet snel te vinden zijn op hoeveel verlofdagen je bij verhuizing recht hebt. Als je CAO er niet bijstaat, moet die wel te krijgen zijn. De werkgever is verplicht jou er 1 te geven, als dit nog niet gebeurd zou zijn.
fisbel