Ja. Als hij dat aan jou gevraagd heeft en het is in het belang van het werk, dan kan dat zeker wel. Kijk maar na in jouw CAO, daar staat het vast ergens beschreven.
Amadea
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Dat is inderdaad aanbevolen. Helaas heb ik zelf ervaring met een baas die werkelijk alles tégen mij gebruikte, zodat het uiteindelijk lukte mij ontslagen te krijgen. En de baas wint het uiteindelijk altijd...
Als er incidenteel een uurtje vroeger moet worden gewerkt en voor de werkgever is er een 'zwaarwichtig bedrijfsbelang' dam betekent dit dat de werkgever de werktijden mag wijzigen. Bijvoorbeeld omdat er zwaarwegende bedrijfseconomische, technische of organisatorische redenen zijn die wijziging van arbeidsvoorwaarden noodzakelijk maken. Uw belangen zijn dan ondergeschikt. Checkt u of er mondelinge afspraken zijn gemaakt hierover (medezeggenschapsraad?) Kijkt u ook na wat over werktijden in uw CAO-overeenkomst is opgenomen.

Bent u het niet eens met uw werkgever, dan zult u eerst met de werkgever moeten praten. Als wijziging van werktijden zich regelmatig voordoet en u bent het niet daarmee eens, de werkgever zijn zin doorzet dan rest slecht mediation of in het uiterste geval de rechter. Maar zover kunt u het beter niet laten komen, want dan zijn de arbeidsverhoudingen inmiddels behoorlijk verziekt. En zult u in het slechtste geval uw baan verliezen.
fisbel
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ kan soms nog het beste geval zijn. ::))