Wat is het nut van een personal coach.

Sinds Juni verleden jaar zit ik thuis vanwege een ongeluk. Nu heeft het UWV in zijn wijsheid besloten om € 5000,= voor mij vrij te maken en geeft mij een personal coach.
Het langst dat ik zonder werk heb gezeten in het verleden is wellicht een maand en ik weet precies wat ik wil. Waarom wordt er dan zoveel geld nodeloos over de balk gegooid in tijden van bezuiniging.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie tip Loenie.

Het beste antwoord

"Waarom wordt er dan zoveel geld nodeloos over de balk gegooid in tijden van bezuiniging."

Ik kan me dit gevoel heel goed voorstellen. Jij vind dat er mensen zijn die dit veel harder nodig hebben dan jijzelf en waarschijnlijk is dit ook zo.

Gaan ze je uitkering korten als je weigert?
Of moet je?
Mijn laatste coach zei: Als je iet moet, dan ben je niet verantwoordelijk voor wat je doet.

Het is mooi dat je precies weet wat je wilt, maar is dat ook bereikbaar in deze tijd?
Zo ja, dan ben je gauw klaar met die coach.
Zo niet, dan kan die coach je helpen jouw wensen en verwachtingen bij te stellen.

Zelf heb ik ook mijn buik vol van dit soort begeleidingstrajecten, maar als je het treft kan het heel aardige en leerzame gesprekken opleveren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ze willen je zo snel mogelijk weer terug in de arbeids markt
Misschien kun je niet alles meer doen door het ongeluk wat je hebt gehad.
dus gaat z'n coach kijken wat voor werk het beste bij je past om te voorkomen dat klachten die onstaan zijn door het ongeluk geen parten gaat spellen bij een nieuwe baan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik herken de situatie.
Ik heb ook een (reïntegratie)coach gekregen nadat ik een half jaar werkloos was. Het is een standaard procedure van het UWV.
Wat je eraan hebt: deze coach (als het een goeie is) kan via wat achterdeurtjes bij bedrijven binnen. Hij heeft contacten en kan zorgen dat je dus sneller aan de slag kunt dan wanneer je het helemaal alleen zou moeten doen. Dat je zelf precies weet wat je wil en je daar ook voor inzet is voor de coach alleen maar makkelijk. Hij heeft al genoeg 'klanten' die hij bij de haren erbij moet trekken om eens een sollicitatiebrief te schrijven of op een rijtje te krijgen wat ie nu precies kan en wil.

Succes in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer het positieve ervan in te zien, de coach zal je vragen stellen. Leun "lekker" achterover en beantwoord ze zoals die bij jou horen. Wie weet waar dit weer goed voor is. Dan kan je pas zeggen of het de moeite waard is geweest . Ik vind het juist positief dat ze in mensen en juist in jou willen investeren. Want als ze je aan je lot over laten is het ook niet goed.:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je schrijft dat je sinds juni 2009 thuis bent vanwege een ongeluk.
Ben je in staat om binnenkort weer te gaan werken? Wat is er dat je tegenhoudt? De arbeidsmarkt is misschien verandert. Waar kun je tegenaan lopen nu je er een tijdje uit bent geweest?
Als je hier nog niet verder mee kunt, zou je aan de coach in het 1e gesprek kunnen vragen wat hij/zij verwacht voor je te kunnen betekenen. Wat maakt dat de UWV jou deze kans biedt? Hebben zij misschien uit jouw situatie of gesprekken, de indruk dat jij op een bepaald gebied ondersteuning kan gebruiken om weer terug te keren op de arbeidsmarkt? Wat zou dat kunnen zijn? Ben je het daarmee eens? Wat maakt dat de hulp niet nodig is?
Misschien zet dit je even op een ander pad en zie je mogelijkheden voor het gebruiken van deze mogelijkheid om met je coach te praten over voor jou nuttige zaken.
Succes en ik wens je een voorspoedig herstel en leuke baan!