heb ik een vaste contract bij de ah?

ik ben in november 2011 begonnen bij de albert heijn. Na 1 maand ging ik van dat filiaal weg en ging naar een ander filiaal en tekende daar een nieuw halfjaar contract. na dit halfjaar weggegaan en binnen 12 dagen weer naar een andere filiaal gegaan.( weer halfjaarcontract), nog een keer verlengd met 1 jaar. nu loopt tie af. Heb ik nu een vaste contract ofniet?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dacht ik niet.
Je bent toch steeds zelf weggegaan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik ben bij de eerste albert heijn inderdaad zelf weggegaan. Maar bij de 2 de ah is me contract gewoon niet verlengd. daarna na 12 dagen opnieuw gesolliciteerd en weer aangenomen bij een ander filiaal. zodoende

Antwoorden (2)

Het probleem in jouw situatie is dat er nogal wat filialen van Albert Heijn zogenaamde Franchiseondernemers zijn. Dat zijn zelfstandigen die werken op contractbasis onder de vlag van een groot concern, alsof ze een volledig onderdeel daarvan zijn.
Is één van de filialen waar jij hebt gewerkt een franchise dan heb je pech, omdat je dan in dienst ben geweest van dié specifieke ondernemer en niet van Albert Heijn.
Is er geen sprake van een franchisefiliaal dan ziet het er beter voor je uit.
Dan geldt onderstaande informatie van de Rijksoverheid, en zou je een vast contract kunnen hebben.
Succes er mee.

Rijksoverheid.nl :

Overgang tijdelijk contract in vast contract

Uw tijdelijke contract gaat over in een vast contract in de volgende situaties:

Na 3 tijdelijke arbeidscontracten die telkens direct (of binnen 3 maanden) na elkaar zijn afgesloten, is het 4e arbeidscontract automatisch vast.

Als u tijdens het 2e of volgende contract langer dan 36 maanden voor dezelfde werkgever werkt, krijgt u automatisch een vast contract. De periode tussen de voorgaande contracten mag maximaal 3 maanden zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar dat geldt niet als je, zoals vraagsteller zegt:
zelf bent weggegaan.
Als je dus steeds zelf ontslag neemt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De vraagsteller geeft alleen aan naar andere filialen te zijn gegaan, niet dat dit zijn keuze was.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar je hebt inderdaad gelijk dat vrijwillig vertrek een breuk is.
Volgens mij is het zo dat ze 3 maal je contract mogen verlegen en dat je daarna een vast contract krijgt voor onbepaalde tijd. Maar ik weet niet of dit ook zo is wanneer je steeds naar andere filialen bent gegaan. Dit lijkt me wel.
Maar ze hoeven natuurlijk je contract niet te verlengen ze kunnen je er ook uitschoppen. Maar misschien kun je hierover meer duidelijkheid vinden op AH plaza of vraag je de teamleider/filiaalmanager.