Mijn detacheringscontact wordt beeindigd van rechtswege (65 jaar) Mag ik als uitzendkracht bij delzelfde opdrachtgever nog 6 maanden doorwerken?

De opdrachtgever wil dat ik nog 6 maanden blijf doorwerken op uitzendbasis maar volgens het uitzendbureau mag dit niet. Is dit correct?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als je 65 jaar wordt eindigt je detacheringsovereenkomst voor onbepaalde tijd automatisch (tenzij hier in jouw detacheringsovereenkomst andere afspraken over zijn gemaakt)

Deze informatie is te lezen in: Samenvatting CAO voor uitzendkrachten 2009 -2014. Lees onder beëindiging detacheringsovereenkomst in fase C - bladzijde 10 van de link in de bron.
fisbel
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je snelle reactie. Het beëindigen van mijn contract is het probleem niet. Van de opdrachtgever kan ik nog maanden doorwerken als uitzendkracht.
Ik wil dit ook wel maar het uitzendbureau zegt dat ik dan eerst 6 maanden moet wachten. Maar ik heb geen contract meer dus kan ik toch gewoon op uitzendbais voor 6 maanden bij de opdrachtgever doorwerken? Ik zit hier al 8 jaar. Desnoods geven ze de functie een andere benaming. Moet toch iets mogelijk zijn lijkt me?
fisbel
10 jaar geleden
Kunt u niet direct in dienst komen van de opdrachtgever?
Kennelijk komt het het uitzendbureau (financieel) niet goed uit om u in de eerste 6 maanden aan het werk te houden via hen. Wettelijk kunt u m.i. van het uitzendbureau niets eisen. U zult met de directe partijen moeten overleggen voor een oplossing.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De opdrachtgever mag geen personeel voor deze functie aannnemen..(Amerikaans bedrijf) daarom zit ik er al 8 jaar als gedetacheerde.
Ik denk dat ik dan naar een ander uitzendbureau moet gaan. Hoewel dit moelijk is ondat opdrachtgever alleen met Randstad zaken doet (preferred supplier). Wel jammer want het is maar voor 6 maanden.
Eigenlijk wordt ik dus gedwongen re stoppen met werken.