Kan ik een vast contract afdwingen op basis van prestaties?

Momenteel ben ik gedetacheerd maar mijn prestaties zijn vele malen beter dan die van enkele collegas die praktisch niks uitvoeren kan ik dit aankaarten in een poging een vast contract af te dwingen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Aankaarten, ja. Afdwingen nee. Hoe zou je dat willen doen? Door te dreigen dat je anders niet terugkomt? En als ze accepteren dat je niet terugkomt.
Dreigen is niet de methode.
10 jaar geleden
Je kunt het doen, ik raad het af. Dit soort gedrag wordt niet zo gewaardeerd. De enige die bepaalt of je een vast contract krijgt, is je werkgever. Die denkt kennelijk positiever over je collega's dan jij, anders zou hij ze natuurlijk allemaal ontslaan want waarom zou je een stel niksnutten betalen...
Computoon
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Omdat hij niets anders kan vinden, ik heb hier zelf ook mee te maken namelijk
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is dat zou? De werkgever moet wel een geldige reden hebben om iemand te ontslaan die een vast dienstverband heeft/
Computoon
10 jaar geleden
Als een werkgever kan aantonen dat een werknemer zich niet als een goed werknemer gedraagt, kan hij ontslagen worden. Ook een werknemer met een vast dienstverband. Dan moet er wel een dossier liggen met bijv. planningsafspraken, voortgangscontroles, verbeterpunten, beoordelingen e d. Kortom, disfunctioneren moet worden aangetoond en ook wat het bedrijf allemaal geprobeerd heeft om tot verbetering te komen