ik ben 25 en ik ben sinds kort werkloos. heb ik na 3 maanden recht op een wwb uitkering als ik nog thuis woon?

ik heb nog nooit een ww uitkering ontvangen maar een wwb-uitkering voordat ik 2 jaar aaneengesloten ging werken.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Na korte Googelen zag ik dit:

"Met de afschaffing van de WIJ veranderd ook de aanvraag WWB in 2012. Ben je nog geen 27 jaar en wil een aanvraag voor bijstandsuitkering indienen, dan dien je er rekening mee te houden dat je de eerste vier weken op zoek moet naar werk of een opleiding"

"Wanneer zoon nog thuis woont en vader verdient bijvoorbeeld € 1.500,- netto per maand, dan kan het gezin geen aanvraag indienen en dient de vader de zoon te onderhouden"

Volgens mij is dat een antwoord op je vraag!

Volgende keer even googelen voordat je hier een vraag stelt alstublieft!