Is er een bedrijf waar je een idee kan verkopen?

En dan bedoel ik niet bij 'het beste idee van nederland'

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zeker niet bekend met internatianale handel van goederen, mensen en ideen?

Het beste antwoord

Je kan bijvoorbeeld reklameslogans verzinnen en dan proberen ze te verkopen aan bedrijven.
Als je echter een uitvinding bedenkt en uitwerkt vraag je daar patent op aan en daarna kan een bedrijf die je uitvinding ziet zitten besluiten ze te produceren en op de markt te brengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Misschien werkt dat het best door je idee uit te werken en er octrooi op aan te vragen. Als er niet al op jou idee octrooi is aangevraagd; dat zou eigenlijk de eerste stap moeten zijn.
Vervolgens kun je daar (neem ik aan) advies vragen, bijvoorbeeld welke bedrijven/instellingen geïnteresseerd zouden kunnen zijn.

Octrooi aanvragen is enorm belangrijk!! Dit geeft jou de rechten over je idee.