Wij spreken nooit over verzuimdagen.
Verzuim betekent: dat je er niet bent. En dat zou dus gelden voor zowel vakantie-dagen als voor snipperdagen, maar ook voor ziekte e.d.
Maar verzuim heeft een beetje een negatieve bijklank: dat je iets niet doet, wat je wel had moeten doen.

Volgens de wet moet iedereen vier weken per jaar op vakantie (verlof) kunnen. Daarom heb je recht op 20 vakantiedagen als je fulltime werkt.
Als je eens een dag opneemt, dus niet een paar dagen, dan noemen we dat een snipperdag.
Een snipperdag is de benaming voor een (losse) vakantiedag. Snipperdagen worden meestal per een of twee opgenomen. Als men een langere periode vrij neemt (een week of langer) dan spreekt men meestal van vakantiedagen.
Tot zo ver geen verschil.

Dan heb je ook nog blokdagen.
Ministeries en Hoge Colleges van Staat hebben de mogelijkheid om collectieve sluitingsdagen (ook wel blokdagen genoemd) aan te wijzen. Is het aantal blokdagen drie of minder dan heeft het bevoegd gezag de mogelijkheid dit zonder overeenstemming met de bijzondere commissie te doen.
Die dagen gaan dus wel van je vakantie-tegoed af, maar moeten worden opgenomen op een vastgestelde dag.