Moet een postbode met een code rood signaal gewoon zijn werk doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K
Ritsuka
10 jaar geleden
vanochtend op de radio bij 3FM ging een postbode gewoon de deur uit.
Antoni
10 jaar geleden
Is maandag sowieso nog een vaste bezorgdag voor post? Ik dacht dat die was afgeschaft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
maandag wordt binnenkort afgeschaft inderdaad (stond in de nieuwsbrief), maar weet niet precies wanneer.
Vroeg het me vanmorgen, als postbezorger zijnde, ook al af.

Antwoorden (2)

Vandaag doet dan alleen de electronische post. En de rouw brieven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Iedereen heeft recht op een veilige werkplek. Bij postbodes is dat niet anders natuurlijk. Als er daadwerkelijk gevaar is (windstoten van 100-140 kilometer per uur is geen zacht windje) denk ik niet dat het erg is dat de post ietwat vertraging oploopt. Alles hangt wel af van wat de werkgever hierover zegt. Er zal vast wel een bepaalde bepaling zijn opgesteld voor dergelijke situaties.