Kan ik een vergoeding vragen voor het meedraaien van een aantal uren als onderdeel van de sollicitatieprocedure?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Alles kan, maar als je de baan graag wilt hebben zou ik hier niet over gaan beginnen.
De werkgever wil gewoon zien hoe je werkt, als onderdeel van de sollicitatieprocedure.
Zie het als een investering in een mogelijk nieuwe baan.

Toegevoegd na 11 uur:
Alles kan= je kunt in principe een vergoeding vragen.
SimonV
10 jaar geleden
Computoon
10 jaar geleden
Je komt zo wel goedkoop aan personeel. Steeds een paar uur iemand op proef laten werken .

Andere antwoorden (3)

Als je daadwerkelijk 'gewoon' werk hebt verricht, waarbij er ook sprake was van een gezagsverhouding van een werkgever, heb je recht op loon. Het is geen stage.
Computoon
10 jaar geleden
Ik heb hier zelf ook over nagedacht. Een reis naar de hoofdstad kost me bij wijze van al gauw 40 euro om op gesprek te komen. Solliciteren is echter investeren in een andere (vaak betere) baan en om dan direct met een bonnetje te komen is niet echt slim.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat je geen goede indruk maakt op je nieuwe werkgever als je daar een vergoeding voor vraagt. tenslotte kom jij solliciteren, hij heeft jou niet gevraagd om te komen werken. Zie het als een investering in een leuke baan en in de toekomst.