Ik wil ontslag nemen in mijn proeftijd, krijg ik loon voor het aantal uren dat ik gewerkt heb? (Ik werk er pas 3 weken)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.7K
Rieneke1
10 jaar geleden
Ja natuurlijk krijg je je loon, je hebt toch werk verricht?

Het beste antwoord

Ja. Zoals je zelf al vermeldde: voor het aantal uren dat je gewerkt hebt. Verder nog 8% vakantiegeld over dat bedrag. En, een beetje afhankelijk van het aantal vakantiedagen, de geldwaarde van de opgebouwde maar nog niet opgenomen vakantiedagen gedurende de gewerkte periode.

Bedenk dat er geen recht op ww bestaat als je eigener beweging ontslag neemt.
Computoon
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Natuurlijk krijg je loon! Je hebt je immers ingezet voor de werkgever, en die heeft daar voordeel van (gehad). Als je werk geen stage of iets vergelijkbaars was, krijg je gewoon salaris uitbetaald voor je gewerkte uren (of dagen).

Heb je niet van tevoren een contract getekend? Daar staat alles in over je salaris.

Overigens ontvang je geen werkloosheidsuitkering (WW) als je zelf ontslag neemt. Houd daar rekening mee!
Antoni