moet je voor dokter of advocaat boven de havo hebben?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K
ronron1212
10 jaar geleden
Bedoel je om naar de universiteit te gaan? want je het over universitaire studies
Cryofiel
10 jaar geleden
Ook mensen die geen havo hebben kunnen naar de dokter gaan of een advocaat om raad vragen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan ook aan HBO rechten denken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan ben je geen advocaat elias....

Antwoorden (3)

Het kost totaal 7 jaar om een advocaat te worden. Eerst moet je een vwo-diploma halen in 6 jaar. Dan moet je een bachelor van 3 jaar en een master van 1 jaar volgen. En als laatst moet je een 3 jaar durende advocatenstage doen. Tijdens deze stage wissel je diverse opleidingen en cursussen af met dagelijkse praktijk.

Toegevoegd na 4 minuten:
Om huisarts te worden, moet je de volgende opleidingen doen.

Geneeskunde
Deze universitaire studie duurt totaal 6 jaar. Je begint met een 3-jarige bachelor en volgt daarna een 3-jarige master. Als je deze opleiding hebt afgerond, kun je aan de slag als basisarts. Je weet dan hoe je medische kennis kan toepassen in de praktijk.

Na de opleiding Geneeskunde solliciteer je voor een opleidingsplaats. Ongeveer de helft van de sollicitanten worden niet aangenomen. Je kunt dan bijvoorbeeld eerst aan de slag als basisarts om onderzoeken te doen. Als je daarna weer gaat solliciteren, heb je meer kans om aangenomen te worden, omdat je al ervaring hebt opgedaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6+3+1+3= 13 toch? ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat is nu het antwoord op de vraag?
Je kan na het HBO doorstuderen. Als je arts wil worden moet je geneeskunde hebben gestudeerd, hiervoor heb je een vwo diploma of een hbo diploma nodig.

Het zelfde geldt voor Advocaat. Je zal rechtsgeleerdheid moeten studeren met een hbo/vwo diploma
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor geneeskunde heb je niets aan alleen een HBO opleiding aangezien je op vwo niveau examen gedaan moet hebben in wis, nat, schei en bio.
Je hebt een HBO-opleiding recht waar je met een havodiploma naartoe kunt. Als je je HBO-Bachelor met goede cijfers hebt kun je op de universiteit je universitaire Bachelor en Master halen. Zo'n HBO-route bestaat niet voor de medicijnenstudie.