Kan je aangenomen worden als je een bankpas hebt die op een oude achternaam staat?

Ik ben officieel aangenomen bij de Jumbo, maar ik moet mijn bankpas nog even meenemen om te laten kopieren en zo. Mijn bankpas staat alleen nog op mijn oude achternaam (5 jaar geleden is die veranderd). Kan ik dan gewoon aangenomen worden bij de Jumbo?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je zegt dat je al officieel bent aangenomen, zeg je, dus je vraag of je aangenomen kunt worden begrijp ik niet.
Wettelijk moet een werkgever een kopie van een identiteitsbewijs in zijn administratie hebben, en een bankpas is dat niet. Waarschijnlijk willen ze 'm zien om te weten op welk rekeningnummer ze je salaris moeten storten. Destijds was de naam correct, en zowel jij als je rekeningnummer zijn nog dezelfde. Lijkt me dus geen probleem.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De werkgever wil die bankpas helemaal niet zien. Dat zou nogal bizar zijn. Ik denk dat de vraagsteller in de war is met een identiteitsbewijs.
Je rekeningnummer kan je gewoon doorgeven zonder een kopie van je bankpas te hoeven geven.