Waar staat dat ik me beschikbaar moet stellen tijdens Ziektewet in Beroepsgoederenvervoer CAO. ?

Volgens me werkgever moet ik me elke dag melden of ik beschikbaar ben tijdens ziektewet, reden: onderrugpijn, ik kan het nergens vinden.

Toegevoegd na 19 seconden:
http://www.fnvbondgenoten.nl/werk_en_inkomen/cao/cao%27s_vervoer/cao_beroepsgoederenvervoer_over/

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Er staat niet letterlijk dat je je beschikbaar moet stellen, maar het is wel de bedoeling dat je te bereiken bent tijdens ziekte voor je werkgever. Ik denk dat dat in deze zin zit: Hij moet alles in het werk stellen om jou weer aan de slag te krijgen (wet Poortwachter). Je werkgever doet dit, om iedere dag op de hoogte te worden gehouden over jou herstel, zodat hij weet of er al verbetering is, of dat hij andere maatregelen moet gaan treffen. Vaak is daarmee de bedoeling dat jij dat zat wordt en daarom je sneller beter meldt. Laat je hier niet door opjagen, door weer sneller dan mogelijk te gaan werken, hou je aan het advies van je behandeld arts, of fysiotherapeut.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, onderdruk zetten is dit inderdaad het geval. Via sms 10 september van me werkgever beschrijft hij dat ik me elke dag moet melden, zo niet dan moet je (ik) dat zelf weten, dan kun je 11 september ondertekenen (ontslag wederzijdsgoedvinding vermoed ik) en dan ben je van mij af. Vandaag telefoon volgens kantoor moet ik zelf bij hun melden, en zeggen wanneer ik beschikbaar ben. Volgens kantoor kan ik dat vinden bij Beroepsgoederenvervoer CAO ( ik kan niks vinden) Volgens CNV Rechten & Plichten mag de werkgever mij niet vragen wat ik mankeert (uit mezelf gezegd paar dagen lang) en wanneer ik terug kom.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hoeft niet aan je werkgever te vertellen wat je mankeert, wel aan de bedrijfsarts. Je werkgever moet op jouw plek anderen inroosteren en ziek zijn kost hem iedere dag geld. Ik vermoedt dat het is om je onder druk te zetten, zodat je weer snel komt. Rustig blijven en je gewoon iedere dag melden. Ga naar je huisarts als je dat nog niet gedaan hebt en laat deze je een richtlijn geven, hoelang dit ongeveer gaat duren. Dan kun je iedere dag aangeven: Ik verwacht (bijvoorbeeld) 30 september weer hersteld te zijn en weer te kunnen beginnen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoi,Ik begrijp dat hij mij moet betalen daar zit hij mee maar door zijn manier van doen blijf ik onrustig, de huisarts mocht niet vertellen of ik kan werken of niet , ze geven alleen advies, aldus huisarts Ben vanaf morgen met de fysio behandelingen bezig, kantoor vroeg of ik ze morgen zou bellen om te vragen hoe het ging, Heel misschien zegt de fysio wel blijf maar ongeveer ..... thuis
of hoeveel behandelingen nodig is, enzevoort. Alleen de arbo arts mag bepalen of je kan werken of gedeeltelijk werd mij verteld, alleen de werkgever is niet verplicht om de arbo arts/bedrijf arts in te schakelen maar het is beter van wel, zo kun je de plan van herstellen aanpakken heb ik gelezen, dat vond ik eerlijk gezegd jammer dat arbo inschakelen het mag en niet moet. In het begin toen ik ziekmelden en ineens te horen kreeg dat hij met me wilde stoppen toen kreeg ik al beetje stres, daarna even stil, na die sms weer, als hij nou gewoon ''Ja'' had gezegd en op een menselijke manier verteld dat je of ik jou af en toe bel voor hoe en wat. Ik zou graag zwart op wit willen hebben over dat ''Melden''
volgens kantoor staat het in de Beroepsgoederenvervoer. Vragen of opmerkingen is welkom.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Om gelijk te krijgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jij zegt dat je door de werkgever zijn manier van doen onrustig wordt. Dat is waarschijnlijk ook de bedoeling. Heb je enig idee wat het kost als jij ziek bent? Je hebt last van je onderrug lees ik. Dat betekent mijn inziens niet dat je lekker relax ongestoord langdurig thuis kan gaan zitten op kosten van de baas zonder enige vorm van "controle". Er is al te veel misbruik van gemaakt om daar nog zo mee weg te komen. Ga sporten om je buikspieren sterker te maken. Doe iets aan je probleem. Rugpatienten moeten blijven bewegen zoveel als mogelijk is. Je werkgever heeft alle recht om vinger aan de pols te houden. Ik krijg het idee dat je daar geen zin in hebt, maar wel opzoek bent naar je rechten omdat je je onrustig voelt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geen zin ? Ik doe er wel wat aan alleen ik wilde weten of het klopt, niet dat ik elke dag meld terwijl t niet moet, ik begrijp dat je elkaar op de hoogte moet houden maar niet op zn manier, maar ik zit bij wajong ik weet niet of uwv mij nu betaald of werk gever, normaal betaald hij 60%. Nu ga ik.inderdaad rechten zoeken omdat het niet op een normale manier gaat en dan wil ik niet "erin trappen" als je begrijpt wat ik bedoel
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Recent veel gebeurd, daarom ga ik recht zoeken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Weet goeie info,.ik sluit deze omdat het welles en nietes gaat worden en dat wil ik niet.