wat zijn mijn rechten bij een failliet payroll bedrijf?

Bij het bedrijf waar ik werk heb ik een vast contract. Dit is een jaar geleden over genomen door een payroll bedrijf. Dat bedrijf is nu failliet gegaan. Van mijn werkgever heb ik te horen gekregen dat ik word ontslagen. Verdere informatie krijg ik nog. Ik wou graag weten wat mijn rechten zijn. Is het niet zo dat het vaste contract bij mijn werkgever nog telt? Er is mij toen ter tijd vertelt dat er niks zou veranderen behalve dat de betaling anders zou gaan.

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Een vast contract dat is "overgenomen" door een payrollbedrijf?

Heb jij daar destijds voor getekend (formeel einde dienstverband werkgever en een nieuw dienstverband bij een nieuw bedrijf) en heb je duidelijke uitleg gekregen over de mogelijke consequenties?

Zo niet, dan is deze hele "constructie" mogelijk nietig, en heb je gewoon nog steeds een vast contract bij je werkgever waarvoor de werkgever een ontslagvergunning moet aanvragen.

Mijn advies: raadpleeg een arbeidsjurist of bel een vakbond
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je origine bedrijf bestaat niet meer omdat het is overgenomen door een payroll bedrijf als ik je vraag goed lees. Als het payroll bedrijf failliet is is ook je oude werkgever failliet omdat die feitelijk niet meer bestaat. Dan valt er niks meer te halen. Zo snel mogelijk aanmelden bij het UWV om eventuele loonachterstand vergoed te krijgen en WW aan te vragen.