Maximale duur ww bereikt. Toen 26 weken gewerkt en nu weer werkloos. Heb je dan nog recht op een nieuwe WW-uitkering?I

Ik had recht op een ww-uitkering van 8 maanden. Deze was al afgelopen toen ik een nieuwe baan vond. Nu wordt mijn halfjaarcontract niet verlengd. Ik heb wel 26 weken gewerkt.
Heb je dan nog recht op een nieuwe WW-uitkering of is het gewoon op=op?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Waarschijnlijk wel, om recht te hebben op een WW-uitkering moet je voldoen aan de zogenaamde wekeneis. Deze eis houd in dat je in de afgelopen 36 weken minstens 26 weken hebt gewerkt (weken als zelfstandige en weken die voor een vorige uitkering meetelde tellen niet mee). Als jij precies (of meer dan) 26 weken hebt gewerkt heb je recht op een korte WW-uitkering van drie maanden. Deze uitkering is ook gewoon 70% van het laatst verdiende loon.