mijn werkgever dreigt met ontslag omdat ik een huis heb gekocht en een opleiding volg, mag dit?

Dit vind hij een te zware belasting voor mij en hij denkt dat ik zo niet genoeg voor de zaak kan betekenen. Oftewel, te weinig gelegenheid om over te werken.
Qua opleiding betekend dit dat ik tot eind van dit jaar 3 avonden in de week naar school moet en daarna 2 avonden in de week.
Qua huis is het tijdelijk een extra belasting om dit op orde te krijgen.

Mag een werkgever op basis van deze gegevens iemand ontslaan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je werkgever kan dreigen zoveel hij wil,maar hij mag je hiervoor niet ontslaan want wat jij met je privéleven doet,heeft je werkgever niets mee te maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Komen je school tijden op momenten dat je normaal werkt ?! Ja dan kan dat lastig zijn , dan moet er overleg gepleegd woorden . Zo nee niets aan de hand . Behalve als je al vaak aangegeven hebt dat het rooster en je werk je nu al te zwaar valt en vaak uitval ( verzuim) hebt gehad dan heeft wel een punt en dan moet je in overleg een opleidings traject proberen af te spreken . Daarbij wat is je status van je AO is dat in vaste dienst of ? Dat maakt nogal wat uit . Indien werkgever zegt voor die functie heb ik een bepaalde mate van flexibele medewerker nodig gezien de dynamiek vh bedrijf ( stel je bent aangenomen om op drukke momenten tekomen werken ) ja dan wordt het lastig . Zeker bij een AO voor Bep tijd . Je hebt al veel Antw die jouw kant belichten maar overweeg ook zelf of je dat zware programma wel aankan . Jouw werkgever is mogelijk niet bezig jou te plagen maar wil een vrolijke prettig functionerende medewerker , die misschien te flexibel moet zijn . Het is prima dat je verder studeert heel goed je baas zou er blij mee moeten zijn . Zo nee zoek een nieuwe baan ( baas ) waar je wel kan studeren want dit wordt toch niks . Ps drijf het niet op de spits probeer hier in overleg uit te komen . Straks heb je je gelijk en toch een dikke bult :( dus de sfeer wordt er niet beter op . Probeer liever je baas te ontfutselen welke studie en welk tempo hij wel wenselijk vind en misschien wil hij dan wel mee betalen . Dus maak van een nadeel een voordeel . Van ruzie is nog nooit iemand beter geworden . Succes