Binnen hoeveel tijd dient de werkgever passende werkkleding te verstrekken?

De werkgever heeft gemeld dat binnen de proeftijd geen passende beschermende kleding met logo wordt verstrekt omdat het te duur is voor elke tijdelijke medewerker kosten te maken voor op maat kleding.
Nu is een deel beschikbaar in de standaard maten. S, M, L, XL en XXL. Dus dit deel kan vrij snel verstrekt worden, maar andere deel dien je voor te passen dan wordt een persoonlijk op maat gemaakt kledingstuk gemaakt.
Nu is mijn vraag mag het duurdere kledingstuk de reden zijn om het totaal pakket niet te verstrekken aan tijdelijke krachten.
Het gaat om kleding met logo, die zowel een herkenning als beschermde doel heeft.
Wat dient binnen de proeftijd verstrekt te worden en wat na de vaste overplaatsing en/of aanstelling.
Dus dat dient op de eerste werkdag verstrekt te worden en wat mag om bedrijfseconomische reden later verstrekt te worden? En binnen welke termijn is een vertraging redelijk en wanneer is de werkgever onredelijke?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat voor werk?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik kan mij niet voorstellen dat er nog veel mensen uitvallen die niet in de genoemde maten vallen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het gaat om schoonmaakwerk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik geloof niet dat het dan allemaal echt nodig is. Bij de post krijg je ook niet meteen een kledingpakket. Ik vraag me nog steeds af wat de maat is van de persoon die niet in deze maten past.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De broek wordt op maat gemaakt, het shirt is in standaard maten.
Het is vergelijkbaar met de post op gebied van zo laat mogelijk het kledingpakket te leveren.

Antwoorden (1)

Direct, de werkgever is verantwoordelijk voor de veiligheid van zijn werknemers en moet de middelen ook verstrekken. Een soortgelijke discussie was er ook bij een recente vraag. Daar staat alles uitgebreid beschreven. Zie 1e link.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het is de laatste link. GV zet de links in omgekeerde volgorde neer als je ze invoert.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
We weten niet om welk werk het gaat....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De veiligheid is niet in het gevaar. Alleen is bij het soort werk een risico voor de kleding en gaat het ook een om stukje herkenbaarheid.