Wat verdiend een fysiotherapeut in loondienst?

In welke schaal zit een fysiotherapeut? Wat is minimum en maximum bruto uurloon?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
12.8K

Antwoorden (2)

Google is uw vriend:

SALARIS
Je salaris als fysiotherapeut in loondienst is afhankelijk van het type instelling waar je werkt (de cao die hier van toepassing is). Als beginnend fysiotherapeut kun je minimaal rekenen op een bruto salaris van zo'n € 1.990,- per maand, exclusief 8% vakantietoeslag en een eindejaarsuitkering. Dit kan oplopen tot ongeveer € 3.710,-. Ben je leidinggevende, dan is het salaris natuurlijk wat hoger.

Als zelfstandig fysiotherapeut krijg je veelal een vergoeding op basis van afspraken met ziektekostenverzekeraars. Je inkomen is in dat geval afhankelijk van het aantal mensen dat je behandelt en van het type behandelingen. Een heel grove indicatie is dat je per jaar ongeveer € 70.000,- verdient.

Dit zijn salarisindicaties voor 2013.

Toegevoegd na 6 minuten:
uitgaande van een werkweek van 40 uur bedraagt het aantal werkbare uren 21,67 x 8 = gemiddeld 173,36 uren per maand. Deel de bruto maandbedragen door 173,36 en je hebt het bruto uurloon (en uurloon bij 36 uur kun je op dezelfde manier uitrekenen)

"Schalen" zijn verder niet zo relevant. De schaalverdeling - als die er al is - verschilt per beroep, en is daarbinnen afhankelijk van opleiding, ervaring en al dan niet leiding geven
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op deze site http://www.nationaleberoepengids.nl/Fysiotherapeut is dit te vinden over de arbeidsvoorwaarden van een fysiotherapeut:

"Arbeidsvoorwaarden fysiotherapeut

Het salaris van een Fysiotherapeut ligt tussen de €1895 en €3690 per maand.

De meeste Fysiotherapeuten werken in loondienst. Het salaris hangt meestal af van het type instelling waar je werkt. Dit komt omdat de salarissen afhankelijk zijn van CAO schalen. Je verdient als starter rond de €1895 bruto per maand. Een ervaren fysiotherapeut kan tot €3690 bruto per maand verdienen.

Met een eigen praktijk ben je afhankelijk van het aantal patiënten dat je krijgt en van de behandelingen die je uitvoert. Het gemiddelde bruto jaarsalaris ligt ongeveer op €70.000, maar dan dient je praktijk wel relatief goed te lopen.

Secundaire arbeidsvoorwaarden bij vast dienstverband:
» 8% vakantie toeslag
» eindejaarsuitkering"
Antoni