Hoe oud ben je als je begint aan je beroep plastisch chirurg ?

Ik wil graag weten hoe oud ik ben als ik begin aan mijn beroep.
Ik was 12 jaar toen ik begon aan de middelbare school. En ben nooit blijven zitten. Dan komt nog de universiteit,...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (1)

Op basis van de gegevens van deze website http://www.nationaleberoepengids.nl/Plastisch_Chirurg zou ik zeggen, uitgaande van een start op de universiteit op 18-jarige leeftijd, 18 + 6 + 6 = 30 jaar!

Dit staat over de opleiding van een Plastisch Chirurg op die website:

"Opleidingen tot plastisch Chirurg

Om Plastisch Chirurg te worden moet je eerst de opleiding Geneeskunde (WO) afronden. Deze opleiding duurt zes jaar. Vervolgens moet je je specialiseren in chirurgie. Dit kan aan een Academisch Ziekenhuis en duurt eveneens zes jaar.

Je moet je hele carrière lang bijscholingen en nascholingen blijven volgen om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen (zoals nieuwe behandelmethoden).

Je moet verplicht geregistreerd staan.

Je kan je na de opleiding nog verder specialiseren."
Antoni
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je begint al wel eerder te werken als arts-assistent.