mag ik zelf legerkisten kopen voor mijn opleinding als korps marinier?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom zou je ze willen kopen als je ze van de opleiding krijgt?
Utrecht
10 jaar geleden
In de regel regel levert Defensie alle materiaal en kleding. Het heet niet voor niets een uniform: het moet er uniform uitzien en dat kan niet als iedereen zelf ergens z'n kleding koopt.
Je krijgt ook ondergoed. Maar doorgaans mag je wel je eigen boxers dragen.

Het beste antwoord

Kopen mag, maar de kans is zeer groot dat je ze niet mag dragen tijdens je opleiding, bij defensie wordt gewerkt in uniform, wat inhoudt dat iedereen van dezelfde rang dezelfde kleding draagt, dat geldt ook voor de schoenen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Welk merk schoenen gebruiken ze?

Andere antwoorden (2)

Iedereen krijg dezelfde kistjes, alleen de maat verschilt; pech onderweg kunnen ze niet hebben als jij met je eigen afwijkende kistjes aan komt zetten. Denk eraan dat je alle paren inloopt! Als je dat maar met 1 paar doet en je moet de andere aan voor een lange mars heb je problemen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tijdens de opleiding kan je dat wel vergeten.
Na de opleiding lieten wij de zolen omzetten naar Amerikaanse zolen. Die zijn beter.
Andere modellen zijn per definitie niet toegestaan.