Kan ik ontslagen worden omdat je ik achter Teamleiders rug om verlof heb aangevraagd?

Ik heb een jaarcontract die loopt tot 01/03/2014 Het zit zo: ik heb een week verlof aangevraagd, teamleider ging hier niet mee akkoord ivm drukte op het werk. Toen hij op vakantie ging kwam er een vervanger, daar heb ik het nogmaals aan gevraagd en die gaf aan dat het wel degelijk mogelijk was en die heeft het ook goedgekeurd en toegekend. NU is mijn teamleider terug en heeft hij mij op basis hiervan direct ontslagen! Hij vind het niet kunnen dat ik dit ''achter zijn rug om'' heb gedaan. Is dit juridische wel mogelijk?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
anneliez
10 jaar geleden
Volgens mij niet, maar ik zou zeggen bel het juridisch loket eens, en vraag hoe zij er over denken, Die hebben de wet bij de hand
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als ik die teamleider was, zou ik ook heel erg pissig zijn, het komt inderdaad wat achterbaks over (ik neem even aan dat je die vervanger niet eerlijk verteld hebt dat jouw aanvraag al een keer geweigerd was), maar ontslag op staande voet gaat ook wel wat ver.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vind dat jou teamleider reden heeft om boos te zijn, je hebt hem natuurlijk wel beduveld. Maar hij gebruikt nu zijn positie om zijn punt te maken. Dat is machtsmisbruik.

Het beste antwoord

Dat is geen reden tot ontslag op staande voet. Daarbij moet je als reden eerder denken aan: diefstal, verduistering, mishandeling, grove belediging of gevaarlijk gedrag.

Maar dit soort gedrag geeft natuurlijk wat onmin en dat kan wel een reden zijn waarom ze een tijdelijk contract niet willen verlengen.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ontslag/vraag-en-antwoord/wat-is-ontslag-op-staande-voet.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar dat tijdelijk contract gaat dus nu niet op, ik snap jouw MAAR dus niet hier? Ik verwacht achter een MAAR een manier dat het wel kan ;)
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Maar ik snap je redenering niet...
Ik zit het over en over te lezen, en ik snap maar niet wat je probeert te zeggen Pelle... Ik snap de redenering van iHave dan weer wel...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb Ihave prive nog een aanvullende vraag gestuurd en hij reageerde erg snel en gaf het antwoord waar ik naar zocht. nogmaals mijn dank!!!!