Hoe kan ik op een nette manier stagevergoeding vragen?

ik ga binnenkort solliciteren bij een bedrijf en wil graag op een nette manier stagevergoeding aanvragen hoe kan ik dat het beste doen ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
19.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het beste kun je gewoon afwachten of je dit aangeboden wordt, je moet wel een bepaald aantal uren stagelopen om hiervoor eventueel in aanmerking te komen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tijdens een sollicitatiegesprek komt het vaak ter sprake. Maar je moet het eigenlijk zo zien. Het is géén rare vraag! Het is normaal om te weten wat je gaat krijgen als je werk voor iemand gaat verrichten. Gemiddeld is Nederland krijg je als stagiair € 200,- per maand.

Antwoorden (2)

Gewoon er om vragen tijdens het sollicitatiegesprek. Wellicht brengt de werkgever het zelf al ter sprake. Anders vraag je gewoon iets als 'Is het mogelijk om een stagevergoeding te krijgen voor mijn gewerkte uren?'. Doe het niet aan het begin van het gesprek, dat komt hebberig over, het is meer iets voor de afsluiting.
Ik weet niet in welke branche je stage loopt of voor welke opleiding. Maar het is niet overal gebruikelijk dat je een stagevergoeding krijgt. Informeer eens bij je opleiding of school of dit het geval is. Is het niet standaard, laat dan niet je keuze voor je stage hiervan afhangen. En houd er rekening mee dat het meestal niet veel zal zijn, als je wat krijgt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Aan het eind van het gesprek vraag je netjes of je bij dit bedrijf een stagevergoeding gaat ontvangen. Dus: Is het mogelijk om bij dit bedrijf een stagevergoeding te ontvangen?

Meer moet je er niet van maken. Het antwoord is ja of nee.