Mag een rechter een tatoeage hebben?

Misschien niet direct in het zicht, maar bijvoorbeeld op de rug? Of gaan ze dan weer moeilijk lopen doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.5K

Antwoorden (3)

als het niet zichtbaar is tijdens het werk, is het geen enkel probleem.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
Voor mensen die bij de politie werken, of in openbare functies.........
is het niet toegestaan dat ze zichtbare tatoeages dragen. Dit schijnt zelfs wettelijk te worden vastgelegd. Dat niet zichtbaar mogen hebben van tatoeages, al of niet wettelijk geregeld, is iets dat bij meerdere beroepen het geval is.
Ondanks de enorme toename in de afgelopen decennia van het aantal mensen met tatoeages, is het zichtbaar dragen ervan blijkbaar toch voor bepaalde lagen van de bevolking niet acceptabel. Voor een openbare functie met een representatief karakter wordt de voorkeur gegeven aan iemand zonder zichtbare tatoeages. Zo'n tatoeage kan dus een aanstelling of promotie in de weg staan.

Het gaat dus om "zichtbare" tattoos.
Mijn zoon heeft een leidinggevende functie bij de politie en een flinke zon-tatoeage op zijn bovenarm. Maar die ziet niemand. Behalve misschien bij sportevenementen, maar dan doet niemand moeilijk.

En ook als rechter hoef je je lichaam niet te ontbloten om te laten zien of je al dan niet een tatoeage hebt.
Dus ja, dat mag.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou toch echt wel wat bronnen willen zien over dat wat jij zo stellig beweert. Zeker over dat verbieden bij de politie etc. Ik geloof best dat je bepaalde plaatjes kunt weigeren maar een dolfijntje op je pols als politievrouw???
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gaan ze dat wettelijk verplichten? Dat je bij sommige functies een tattoo moet verbergen? Sneu.. Heb zelf niks maar vind dit toch wel weer te ver gaan. Ieder voor zich..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien niet wettelijk.
Maar bij de politie is een gedragscode die geldt vanaf juli 2011: Agenten moeten hun oorbellen uitdoen en ook mogen ze geen kettinkjes meer dragen met een kruisje eraan. Verder zijn opzichtige tatoeages en reusachtige hanenkammen ook uit den boze. Dat is het gevolg van een nieuwe gedragscode voor de politie.
http://nos.nl/artikel/255794-geen-hanenkam-en-tatoeage-bij-politie.html Ook in Belgie:
Wie politieagent wil worden, laat best geen tatoeages plaatsen op zichtbare plaatsen. Wie dat wel doet, zal sowieso afgekeurd worden bij de selectie.
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid899739/kandidaat-politieagenten-met-zichtbare-tatoeages-altijd-afgekeurd.aspx
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Opzichtige tatoeages zijn voor mij geen dolfijntjes of en enkele naam op je pols!
Het is niet toegestaan om op uiterlijk te discrimineren, tenzij er in het getekende arbeidscontract staat dat je je aan deze regels moet houden. Dan gaat het om zichtbare tatoeages, waarmee wordt bedoeld tatoeages die te zien zijn bij het dragen van het werkuniform. Dus kijk naar het contract, maar op de rug is geen probleem.