Kan een aanstaande werkgever je CV Bij belastingkantoor opvragen zonder jou toestemming?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe komt een belastingkantoor aan jou cv?!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met je digid kan je al je werkgevers , in het verleden opvragen...vandaar mijn vraag...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is dus mogelijk. Maar of een aanstaande werkgever dat kan of mag blijft een vraag voor mij...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou zeggen: nee, dat mag niet ivm de privacywetgeving.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jouw DigiD is heel persoonlijk en als het goed is heb je die heel
geheim gehouden.
Dus kan niemand die gegevens inzien.

Het beste antwoord

Het belastingkantoor heeft jouw CV niet, als je daar niet gewerkt hebt.
En verder kunnen ze het opvragen, maar erg netjes is dit niet. Normaal gesproken zal de toekomstige werkgever dat jou vertellen, en dit pas doen als de kans dat ze je willen hebben al heel groot is
anneliez
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Omdat elk werkgever waarvoor je hebt gewerkt , jou bsn-nummer heeft dacht ik dat ze inzage hadden in jou verleden. Want als ik met mijn eigen digid-code inlog op belastingdienst, zie ik heel mijn verleden. Vandaar mijn vraag. Maar goed, ik begrijp dus ze zonder toestemming niet bij je gegevens kunnen bij de belasting...

Andere antwoorden (1)

Nee, het CV zul je toch echt zelf moeten maken.
Computoon