Kan ik meteen ontslag bij Dirk nemen?

Hallo allemaal,

Ik werk nu ongeveer anderhalve maand bij de Dirk van den Broek, en ik ben het nu al zat aangezien ik te veel overuren maak en er niet voor uitbetaald krijg. Bovendien mag ik niet na 19:00u werken in verband met mijn leeftijd. Ik werk soms wel tot 20:15 en krijg na die 19:00 dus ook niet uitbetaald aangezien het overuren zijn. Kan ik ontslag nemen zonder dat ik nog een maand moet komen aangezien ik hier nog maar net werk?

Met vriendelijke groet,

BlueYellowTV

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
11.3K
Powergen
10 jaar geleden
Kijk in je contract over hoelang jou proeftijd duurt. Als ie 2 maanden duurt dan mag je onmiddellijk ontslag nemen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan hoef ik dus ook in principe niet meer terug te komen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom maak je die overuren dan? Verder ben je blijkbaar 14 en waarom ga je dan niet naar huis om 19 uur? Waarom laat je je zo overlopen? Kijk wat er in je contract staat over opzeggen, vaak is het voor jou 10 anderen en vinden ze het niet eens zo erg dat je eerder dan een maand (standaard) weg wil maar dat moet je overleggen. Als je 15 bent mag je wel tot 19 uur werken, je kunt ook wachten tot dan en kijken hoe je het dan nog vindt en tot die tijd geen overuren draaien als je daar toch geen geld voor krijgt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wij mogen van onze baas niet gaan zolang er nog werk klaar ligt, dat betekent dat als anderen langzamer werken, dat ik daar de dupe van ben. Ik als 15 jarige mag niet na 19:00 werken. Wij mogen van de baas niet op ons zelf gaan, we moeten wachten op toestemming. Het komt er op neer dat wij als spiegelaars allemaal tegelijk weg gaan (erg jammer).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op zaterdag en zondag mag je wel tot 21 uur werken. Ik zou het eens hogerop gaan zoeken bij Dirk want dit is niet netjes, dit moet jouw werkgever anders regelen.

Het beste antwoord

Bij heel veel bedrijven is het gewoon dat je overuren pas naar in de 2e maand betaald word, dat heeft te maken met het verwerken bij personeelszaken. Als jij overwerkt horen ze dat te betalen en een supermarkt gooit niet snel zijn naam te grabbel om dat niet te doen.(kost klanten door negatieve publiciteit). Ga het gewoon vragen hoe dat geregeld is en de antwoord zal best meevallen. Wil je toch ontslag nemen, ja het kan, zelfs op de laatste dag van je proeftijd, en die proeftijd is 2 maanden, maar als je een 0 uren contract heb kan je altijd je niet meer beschikbaar stellen voor werk en zo ook weggaan.