Ben je enigszins verzekerd of valt er iets anders te regelen als je telefoon op je werk stukgaat?

De telefoon van mijn vrouw ging vandaag stuk op d'r werk, welke ze niet meegenomen had als ze niet bereikbaar moest zijn.
Ook hadden we aparte "werktelefoon" kunnen fixen als er niet ook veel via de mail werd doorgegeven... Dus ze had haar smartphone mee.
Er word verwacht dat je snel op mailtjes reageert doordeweeks, o.a. terwijl ze werkt.

Valt er een verzekering of zo aan te spreken?

Mijn vrouw werkt trouwens in de thuiszorg ;)
(sowieso vind ik het raar dat je een mobiel t.a.t. in je zak moet hebben terwijl je regelmatig met water enzo bezig bent =P)

Toegevoegd na 25 minuten:
Het is tussen de cliënten in gebeurd, wel tijdens werktijd.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Raar onduidelijk verhaal. je vrouw kan nooit verplicht worden een eigen mobiel te hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat is er raar en onduidelijk aan? Ze word geacht telefonisch bereikbaar te zijn...
Het kantoor belt regelmatig voor veranderingen zoals uitval, invallen en ter overleg omtrent een cliënt.
ronron1212
10 jaar geleden
Dan moet de organisatie voor een telefoon zorgen als het voor haar werk is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Affirmative!
Dat zou ik ook niet meer dan logisch vinden. =P
ronron1212
10 jaar geleden
Dat moet ze dat aangeven en geen eigen telefoon gebruiken kan nooit verplicht worden.
paulus811
10 jaar geleden
Ik vind het inderdaad ook 'raar', maar nu er iets is gebeurd is dat eigenlijk een te laat moment om dat te vinden. Die verplichting had vanaf het begin beter besproken moeten worden, inclusief de discussie wie de kosten draagt van gebruik en schade. Das nu een beetje (te) laat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Van hun kant had dit gelijk duidelijk moeten zijn =P Waarom is het nu te laat?
Ik kan toch eerst bepaalde dingen achterhalen voordat we dit voorval benoemen, om de discussie te voorkomen ;)
paulus811
10 jaar geleden
Zeker. Mijn werkgever is verzekerd voor schade aan mijn eigendommen zoals kleding. Ik ben ooit met een broek achter een stoel blijven hangen en heb deze vergoed gekregen. Je zou het kunnen navragen bij de werkgever van je vrouw.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor het delen van je ervaring ;)

Het beste antwoord

Afhankelijk van de oorzaak, kan het zijn dat de W.A. verzekering van de patiënt betaalt (bij schade, toegebracht door patiënt), of de bedrijfsverzekering van de werkgever. Over het gebruik van privételefoons worden doorgaans afspraken gemaakt tussen werkgever en werknemer. Verder kan het nog zijn dat je eigen W.A. verzekering dekt i.g.v. schade.
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
de cliënt kan nooit aansprakelijk worden gehouden voor iemand die bij haar werkzaamheden doet,
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is tussen de cliënten in gebeurd, wel tijdens werktijd.
ronron1212
10 jaar geleden
De cliënt heeft niets te maken met de schade die ontstaat door opdrachten van de werkgever.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daarom vermeld ik dit er nu bij, juist omdat de cliënt er niets mee te maken heeft ;P
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt jc54 ;)