hoe kan je als 18 jarige het beste solliciteren bij H&m ,zara of coolcat??

hallo,

ik wil graag werken bij een winkel om wat bij te verdienen en aangezien ik na vele zinlose pogingen bij supermarkten nooit ben aangenomen of uitgenodigd voor een gesprek wil ik graag proberen bij een kledingwinkel zoals bijv. zara H&M of coolcat en dus is mijn vraag hoe je het beste kan solliciteren via het internet. als iemand er ervaring mee heeft zou dat erg fijn zijn om te weten,

groetjes KEV.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Ga eerst eens langs de filialen waar je wilt gaan werken. Vertel ze
dat je opzoek bent naar een baantje en vraag of ze nog mensen zoeken.
Geef een CV aan ze met je gegevens. Als ze na een week (of na de tijd die ze zeiden) niet reageren kun je ze zelf opbellen met de vraag of ze al iets meer weten.

Als je op gesprek mag komen, kom dan niet te netjes gekleed. Kijk van te voren eerst
wat de medewerkers daar allemaal dragen en stem je kleding daar een beetje op af.

Zara en H&M zijn vaak opzoek naar mensen met werkervaring, maar keuren nog wel
eens mensen af op hun uiterlijk (klinkt misschien raar maar dat is echt, heb jij wel eens iemand met een maatje 44 bij de H&M zien werken?)

Zorg gewoon dat je niet te stijfjes overkomt, probeer als je over jezelf vertelt er een beetje grapjes bij te maken, zodat het gesprek persoonlijker en leuker wordt voor de mensen die jouw beoordelen. Zo weten ze dat jij een vrolijk persoon bent en dat hebben ze liever als een stijve hark als collega.

Succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik vertel je dat je gewoon persoonlijk langs moet gaan omdat via internet solliciteren niet persoonlijk en geïnteresseerd overkomt bij de bedrijven. Als jij langskomt in de winkel dan zien ze gelijk dat je er moeite voor doet!