wat voor werk kan ik gaan doen na mijn studie toegepaste biologie (mbo)?

ik wil komend school jaar een studie toegepaste biologie gaan doen (mbo) het enige wat mij tegen houd is dat ik niet weet of ik daarmee wel een geschikte baan kan krijgen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (1)

Mogelijke beroepen:
· medewerker plant- of dieronderzoek op proefstations
· inventarisatie medewerker natuurgegevens
· kwaliteitscontroleur of productontwikkelaar voedingsmiddelen
· medewerker hygiëne en kwaliteit
· educatief medewerker natuur, milieu, groen en dier

Mogelijke werkgevers:
· Proefstations, onderzoekslaboratoria, controlerende instanties
· Waterschappen, andere overheden
· Ingenieurs- en onderzoeksbureaus
· Voedingsmiddelen bedrijven

Een groot deel van de studenten zal verder gaan studeren in het HBO. Je kunt dan denken aan:
· HAS Den Bosch: Toegepaste Biologie, Stads- en Streekontwikkeling, Milieukunde
· Hogeschool Larenstein: bijvoorbeeld landschapsbeheer en ruimtelijke ordening
· Hogeschool Saxion, bijvoorbeeld milieu en ruimtelijke ordening
· Hogeschool Zeeland: bijvoorbeeld Aquatische Ecotechnologie
· Fontys Hogeschool of STOAS: Lerarenopleiding Biologie

Of je hier ook werk in kan vinden... je hebt deze studie ook op HBO niveau en dat is natuurlijk wel een stapje hoger, deze mensen moeten meer loon krijgen dan jij maar je hebt dus best kans dat zij aangenomen worden als zij gaan boon kunnen vinden voor jouw loon.