Hoe heet iemand die loonstrookjes e.d. behandeld in een bedrijf?

Ik heb een collega op mijn bedrijf die werkt hier behalve als telefoniste en receptioniste ook aan de administratie van het bedrijf.

Ze zorgt voor de loonstrookjes, vakantie en vrij aanvragen en het opbergen
van gearchiveerde orders.

Hoe heet deze functie?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.1K
ronron1212
10 jaar geleden
De functie van boekhouder is echt wel iets anders Niksert.

Het beste antwoord

Ligt er ook aan wat je verstaat onder loonstrookjes verzorgen. Is dat de loonstrookjes in enveloppen doen en versturen of is dat de loongegevens zelf verwerken in de salarisadministratie zodat er uiteindelijk loonstrookjes gemaakt kunnen worden (salarisadministrateur). Of is het gegevens aanleveren aan de salarisadministrateur (wordt ook vaak uitbesteed bij salarisadministratiekantoren).
Gezien het feit dat ze ook telefoniste en receptioniste is, vermoed ik dat het dus niet om het doen van de volledige salarisadministratie gaat. Heel globaal zou je kunnen zeggen dat ze dan een administratief medewerker is. Omdat het administratieve wel het personeel betreft, zou je ook kunnen spreken van een medewerker personeelsadministratie.

Ik zou haar dan de volgende combinatiefuntienaam toekennen: telefoniste/receptioniste/medewerker personeelsadministratie.

Bij niet al te grote bedrijven is dit een veel voorkomende combinatie-functie en wordt het vaak ook nog gecombineerd met secretaressewerk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is een administratief medewerker.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is een combinatiefunctie, als ik het zo zie.
Degene die de gegevens voor de salarisberekening controleert en invoert is salarisadministrateur. Hij controleert ook de loonstroken enz. Vakantie- en vrijaanvragen komen terecht bij een medewerker personeelszaken. Bij een groter bedrijf doet deze medewerker niets aan het goedkeuren van vakantieverlof, dat is een taak van de leidinggende van de vrijvrager. Afdeling personeelszaken -tegenwoordig vaak HR genoemd - houdt wel de papieren of digitale vakantiekaarten bij, zodat er bijv. niet te veek verlof wordt gegeven. Ordners opbergen is vaak een bijtaak voor een stagiair of iemand anders op een administratie die het erbij doet. Dat is geen dagtaak.
Computoon