Krijg in automatisch een vast dienstverband, na 2 uitzendcontracten en 1 normaal tijdelijk contract?

2 jaar geleden heb ik via een uitzendbureau een tijdelijk contract gekregen voor 6 maanden. Direct hierna heb ik opnieuw via het uitzendbureau een tijdelijk contract gekregen van 6 maanden, bij dezelfde werkgever. Na dit jaar van twee tijdelijke contracten, heb ik een tijdelijk jaarcontract direct met de werkgever afgesloten, zonder tussenkomst van het uitzendbureau.

Nu wordt mij opnieuw een tijdelijk jaarcontract aangeboden. Wordt dit contract nu automatisch een vast dienstverband? Zo nee, wanneer wordt dit wel een vast dienstverband?

Tijdens de 3 contracten heb ik hetzelfde werk gedaan, bij hetzelfde bedrijf.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee dat krijg je niet je bent nu in dienst van het bedrijf dat je eerst had ingehuurd van een uitzendbureau. dat je steeds het zelfde werk hebt gedaan doet er niets toe. Je hebt nu een nieuw dienst verband met een nieuwe werkgever.

Toegevoegd na 1 minuut:
Daarnaast kan de werkgever er ook nog voor kiezen het dienstverband niet meer te verlengen.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt in dit geval, als je binnen 3 maanden dat je er werkte voor het uitzendbureau een contract van het bedrijf had gekregen, had het wel meegeteld, maar nu niet. +
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er was twee jaar geleden een dienstverband aangegaan, contracten waren 6+6+12 = 24 maanden, dus waarschijnlijk zit er geen periode van 3 maanden tussen de contracten. Dan wordt het tijdelijke uitzendwerk wel gezien als onderdeel van de ononderbroken keten van tijdelijke aanstellingen.

Andere antwoorden (1)

Na 3 tijdelijke arbeidscontracten bij dezelfde werkgever, telkens afgesloten binnen 3 maanden na elkaar, is het 4e contract automatisch een vaste aanstelling.

Als u eerst werkt via een uitzendbureau en binnen 3 maanden daarna een tijdelijk contract krijgt van het bedrijf waar u uitzendwerk deed (of in omgekeerde volgorde) en als u dan hetzelfde werk blijft doen, telt de uitzendperiode in principe mee voor de opeenvolging van tijdelijke contracten, waarna recht ontstaat op een vast contract.

Verschillende werkgever gedragen zich met name wat betreft het tweede niet helemaal netjes bieden (bewust of onbewust) alsnog mensen in die situatie een tijdelijk contract aan. Maar van rechtswege is zo'n contract gewoon een vast dienstverband.