brief van grafimediafonds om spaarloon op te nemen, is dit bedrog/oplichterij ?

kreeg laatst een brief van grafimediafondsen.nl met de vraag of ik mijn spaarloon op wilde nemen. Stond verder geen info bij dus ik vroeg me af of het geen oplichterij is, iemand ervaring ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee, zeker geen bedrog.

De wettelijke spaarloonregeling is (helaas, zeg ik) al een tijdje geleden afgeschaft en de Grafimediafondsen willen kennelijk af van de 'spaarloonpotten' die daar nog uitstaan en waarop al een tijd niets meer kan worden ingelegd. Het uitbetalen van de saldi die er nog staan, begint vanaf begin juli.

"In juli 2013 ontvangt iedere spaarder, die op 1 juli 2012
nog spaarloon had staan en van wie naam, adres en
rekeningnummer bekend zijn, een slotbonus. Dit is mogelijk
door de dan nog beschikbare vrije reserve te verdelen over
alle spaarders. Het bedrag ligt naar schatting tussen de € 20
en € 40. Voor het recht op de slotbonus maakt het moment
waarop u uw saldo opneemt niet uit. Iedereen die tussen
1 juli 2012 en 30 juni 2013 het spaarloon opneemt of heeft
opgenomen, ontvangt de slotbonus (spaarders die voor
1 juli 2012 hun geld opnamen, ontvingen al een bonusrente
van 1%)."

Toegevoegd na 3 minuten:
Ze stimuleren dus het opnemen van het geld met een 'bonus'. In feite word je spaarloonrekening bij het 'fonds' opgeheven.
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Opzich snap ik het systeem en de denkgedachte hoor, alleen ik vroeg me af op grafimediafondsen ook echt een oprecht bestaand bedrijf is. Ik krijg namelijk een brief zonder saldo, zonder naam van werkgever waar het spaarloon opgebouwd is, vind het dan een beetje raar.
Computoon
11 jaar geleden
Dat kan ik me voorstellen. Ik denk dat ze dit hebben weggelaten omdat het een algemene, informerende brief is en wellicht ook uit privacyoverwegingen. De Grafimedia fondsen voeren van alles uit voor (meer dan 2200) grafische werkgevers op gebied van pensioenen, bedrijfssparen e.d. Da's niet niks. Naar mijn mening is het een goed functionerende, solide organisatie.