Kan ik MEER WW (uren) aanvragen dan mijn laatste arbeidscontract?

History:
tot nov 2012 was ik werkzoekende voor 32 uur en heb toen voor 6 maanden werk gevonden voor 21 uur. Heb besloten dit aan te nemen en voor de resterende 11 uur NIET in de WW te blijven.

Nu ziet het er naar uit dat mijn contract NIET verlengd gaat worden, en dat ik dus weer op zoek moet naar iets nieuws. Mijn wens is en blijft om voor 32 uur ergens te gaan werken. Kan ik nu weer voor 32 uur ww aanvragen?

Toegevoegd na 11 uur:
Update: heb contractverlenging voor 2 maanden gekregen. Geen toezegging voor periode daarna. Met deze 2 maanden voldoe ik zeker aan de '26-arbeidsweken-in-36-kalenderweken'-regel. Daarnaast heb ik arbeidsverleden van meer dan 10 jaar.

Mijn wens is en blijft om voor 32 uur ergens te gaan werken.
Kan ik nu weer voor 32 uur ww aanvragen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ref updat: Nee, Je hebt een contract van 21 uur.
Dus geen recht op ww voor 32 uur.

Het beste antwoord

Je had die 11 uur door moeten laten betalen
en dan gedurende je contract (naast je werk van 21 uur) moeten blijven solliciteren voor de overige uren. Maar dat is achteraf gepraat.

Nu krijg je WW voor 21 uur.
Wel kan je vragen of je een hoger uurloon krijgt, als je bij je vorige baan meer per uur verdiende.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, je kunt aanvragen wat je wilt.
Maar het UWV zal op basis van jouw arbeidsverleden bepalen wat die WW uitkering is.

Dus nee, je kunt geen ww krijgen op basis van de uren die je zou willen werken.

Een van de grondslagen voor WW uitkering is:
dat je in de periode voor de werkloosheid 26 van de 36 weken hebt gewerkt.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/werkloosheid-en-ww/ww-uitkering?gclid=CKL47d_S87YCFXHLtAodWi0A3w