Een chirurg verdient aanmerkelijk meer dan een huisarts.
11 jaar geleden
In elk beroep verdienen specialisten meer, ze hebben er ook dikwijls extra studies moeten voor doen.
Dus de chirurg verdiend meer dan de huisarts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Computoon
11 jaar geleden
Een huisarts is ook een specialist. Na het afleggen van het arts-examen moet hij nog 3 jaar doorstuderen om huisarts te kunnen worden. Wikipedia omschrijft het als: "De huisarts is de medisch specialist met als vak 'generalisme'."
Hangt van allerlei zaken af maar over het geheel genomen verdient de chirurg meer. Maar ik kan me zo voorstellen, dat een huisarts die zelfstandig ondernemer is meer "verdient" dan een chirurg in loondienst. Maar eerstgenoemde heeft natuurlijk wel zijn praktijkkosten. Dus hoeveel 'winst' er onderaan de streep overblijft, is wisselend.

Volgens de bronsite:

"Het salaris van een Huisarts ligt tussen de €3460 €5900 per maand.
Salaris is afhankelijk van ervaring en vastgelegd in de CAO.
Huisartsen in het bezit van een eigen praktijk zijn afhankelijk van de praktijkinkomsten (afkomstig van zorgverzekeraars). Het precieze salaris is afhankelijk van leeftijd en aantal dienstjaren. Gemiddeld verdient een zelfstandige Huisarts ongeveer €96.000 per jaar.
Voor nacht- en weekenddiensten worden onregelmatigheidstoeslagen toegekend."

Die CAO geldt natuurlijk alleen voor huisartsen in loondienst.

"Het salaris van een Chirurg ligt ongeveer tussen de €5833 en €10833. Het salaris is afhankelijk van dienstverband en takenpakket. Zo ligt je salaris bijvoorbeeld hoger als je naast je normale taken ook management taken vervult.

Secundaire arbeidsvoorwaarden zijn:
» 8% vakantietoeslag
» Eindejaarsuitkering
» Onregelmatigheidstoeslagen
» Bereikbaarheidstoeslag"

Een aantal van bovenstaande geldt natuurlijk alleen voor chirurgen in loondienst. Want als je niet in loondienst bent, heb je ook geen vakantietoeslag.
Computoon