Kan een secretaresse die voor de directeur werkt (welke vertrekt) worden opgevolgd door de secretaresse van de manager die zijn plaats overneemt?

Kan een secretaresse die voor de directeur werkt (welke vertrekt) worden opgevolgd door de secretaresse van de manager die zijn plaats overneemt (terwijl die secretaresse net door haar proeftijd is) waarbij dan de huidige secretaresse in een lagere functie wordt gezet met behoud van salaris? De huidige secretaresse heeft gedurende de 5 maanden dat zij op haar functie zit uitstekend werk geleverd, iedereen is vol lof over haar en ze heeft geen behoefte aan de andere functie aangezien ze daar niet op gesolliciteerd heeft destijds. Grote kans dat de secretaresses trouwens dan elkaars functies gaan overnemen (zeer in-efficient).

Daarnaast heeft ze ook een andere baan waar ze binnen 1 week zou beginnen(contract getekend en dergelijke) afgezegd omdat haar huidige werkgever haar heel graag wilde hebben (en hier extra salaris voor heeft geboden).

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ItisILeClerc
11 jaar geleden
waarom behoud van salaris?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met behoud van salaris en met een extra salaris: lijkt me prima plan. Nu kan ze alsnog gewoon gaan solliciteren en ja op deze manier mag het (geen lager salaris).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eens met Pelle, volgens mij kan dit zeker. Laat ze het eerst een tijdje proberen, solliciteren kan altijd nog en de banen liggen niet voor het oprapen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het enige punt is dat de gedumpte, nee ex-directie secretaresse in die lagere functie NOOIT meer een salarisverhoging zal krijgen en dus niet in een hogere schaal zal komen, zij zit eeuwig in schaal.X. Weet niet of dat een probleem kan zijn/worden?

Antwoorden (1)

Ja dat gebeurt regelmatig. De desbetreffende manager kan lezen en schrijven met zijn secretaresse (en soms meer) en wil dan niet de onzekerheid van een voor hem minder goed bekende secretaresse. Ook kan het zijn dat de oude secretaresse de nieuwe directeur in het verleden niet al te vriendelijk heeft behandeld en dan is dit de wraak.