Als je meer wilt weten over je loon of werktijden, naar wie moet je dan gaan? En zijn hier organisaties/instanties voor?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (5)

Afdeling Personeelszaken bij je eigen bedrijf
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt eens navragen bij het UWV. Niet alleen kan het UWV je eventueel helpen aan werk, ze kunnen je ook adviseren met betrekking tot de door jou gestelde vragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou eens kunnen kijken op je loonstrookjes en aan je baas kunnen vragen hoe laat het de bedoeling is om aanwezig te zijn. Of bedoel je wat wettelijk mag? Dat ligt aan je CAO. Als je voor een uitzendbureau werkt kan je het hen vragen.

Toegevoegd na 40 seconden:
http://www.fnvbondgenoten.nl/werk_en_inkomen/dossiers/cao/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je dat al geinformeerd hebt bij je eigen baas en je eigen personeelszaken
en je bent het er niet mee eens, of je wilt weten wat je rechten zijn, of je denkt dat je baas sjoemelt of wat dan ook.......

Dan moet je zijn bij mijn ex-werkgever: De Arbeidsinspectie.
Dat heet tegenwoordig Inspectie SZW.
De Inspectie SZW onderzoekt overtredingen van de volgende wetten die over arbeid gaan:
Arbeidsomstandighedenwet;
Arbeidstijdenwet;
Wet minimumloon en minimumvakantiebijslag;
Wet arbeid vreemdelingen.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/arbeidsomstandigheden/vraag-en-antwoord/wanneer-kan-ik-een-klacht-indienen-bij-de-inspectie-szw.html

Informatie over de dienst was vroeger Postbus 51 en is nu
Informatie Rijksoverheid.
U kunt uw vraag telefonisch stellen via het 4-cijferig telefoonnummer 1400 (lokaal tarief) op werkdagen van 08.00 tot 20.00 uur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De meeste bovenstaande antwoorden zijn correct en sommige maken meteen een hele grote stap.

Het makkelijkste en vaak de kortste weg is naar diegene die ook meegepraat heeft over de arbeidsvoorwaarde in de sector waar je werkt is de vakbond, neem daar contact mee op, zij weten alle ins en outs en waar je moet zijn als er iets niet klopt.